giovedì 4 aprile 2013

Signôra mama, mio core sta mal...

una canzone, anzi, una ballata, bellissima e vecchissima, cantata in tutta europa. in italia se ne sente parlare dai primi anni del seicento


Il testamento dell'avvelenato

Dôve si stâ jersira
Figliuol mio caro, fiorito e gentil?
Dôve si stâ jersira?
Sôn stâ dalla mia dama
Signôra mama, mio core sta mal
Sôn stâ dalla mia dama
Ohimè, ch' io moro, ohimè

Cossa v'halla dâ de cêna
Figliuol mio caro, fiorito e gentil?
Cossa v'halla dâ de cêna?
On inguilletta arrosto
Signôra mama, mio core sta mal
On inguilletta arrosto
Ohimè, ch'io moro, ohimè

L'avì mangiada tütta
Figliuol mio caro, fiorito e gentil?
L'avì mangiada tütta?
Non n'hô mangiâ che mezza
Signôra mama, mio core sta mal
Non n'hô mangiâ che mezza
Ohimè, ch'io moro, ohimè

Coss'avì fâ dell'altra mezza
Figliuol mio caro, fiorito e gentil?
Cossa avì fâ dell'altra mezza?
L'hô dada alla cagnòla
Signôra mama, mio core sta mal
L'hô dada alla cagnòla
Ohimè, ch'io moro, ohimè

Cossa avì fâ della cagnòla
Figliuol mio caro, fiorito e gentil?
Cossa avì fâ della cagnòla?
L'è morta drê la strada
Signora mama, mio core sta mal
L'è morta drê la strada
Ohimè, ch'io moro, ohimè

L'ha va giüst dâ un veleno
Figliuol mio caro, fiorito e gentil
L'ha v'ha giüst dâ un veleno
Mandè a ciamà un dôttôre
Signôra mama mio core sta mal
Mandè a ciamà un dôttôre
Ohimè, ch'io moro, ohimè

Perchè vorî ciamà un dôttôre
Figliuol mio caro, fiorito e gentil
Perchè vorî ciamà un dôttôre?
Per farmi visitare
Signôra mama, mio core sta mal
Per farmi visitare
Ohimè, ch'io moro, ohimè

Mandè a ciamà un cürato
Signôra mama, mio core sta mal
Mandè a ciamà un cürato
Per farmi confessare
Signôra mamma, mio core sta mal
Per farmi confessare
Ohimè, ch'io moro, ohimè

Mandè a ciamà un notaro
Signôra mama, mio core sta mal
Mandè a ciamà un notaro
Per fare testamento
Signôra mamma, mio core sta mal
Per fare testamento
Ohimè, ch'io moro, ohimè

Cossa lassè alla vostra mama
Figliuol mio caro, fiorito e gentil?
Cossa lassè alla vostra mama?
Ghe lasso un mi palazzo
Signôra mama, mio core sta mal
Ghe lasso un mio palazzo
Ohimè, ch'io moro, ohimè

Cossa lassè alli vostri fratelli
Figliuol mio caro, fiorito e gentil
Cossa lassè alli vostri fratelli?
La carrozza coi cavalli
Signôra mama, mio core sta mal
La carrozza coi cavalli
Ohimè, ch'io moro, ohimè

Cossa lassè alle vostre sorelle
Figliuol mio caro, fiorito e gentil
Cossa lassè alle vostre sorelle?
La dote per maritarle
Signôra mama, mio core sta mal
La dote per maritarle
Ohimè, ch'io moro, ohimè

Cossa lassè alli vostri servi
Figliuol mio caro, fiorito e gentil
Cossa lassè alli vostri servi?
La strada d'andà a messa
Signôra mama, mio core sta mal
La strada d'andà a messa
Ohimè, ch'io moro, ohimè

Cossa lassè per la vostra tomba
Figliuol mio caro, fiorito e gentil
Cossa lassè per la vostra tomba?
Cento cinquanta messe
Signôra mama, mio core sta mal
Cento cinquanta messe
Ohimè, ch'io moro, ohimè

Cossa lassè alla vostra dama
Figliuol mie caro, fiorito e gentil
Cossa lassè alla vostra dama?
La fôrca da impiccarla
Signôra mama, mio core sta mal
La fôrca da impiccarla
Ohimè, ch'io moro, ohimè 

Nessun commento:

Posta un commento